Η Rosetta άρχισε την εξερεύνηση του κομήτη …

Posted on 03/07/2014

… 67P/Churyumov-Gerasimenko

To διαστημικό σκάφος Rosetta που πλησιάζει στον στόχο του, τον κομήτη 67P/Churyumov-Gerasimenko, ανακάλυψε ότι ο κομήτης αφήνει ποσότητα νερού στο διάστημα ίση με 2 μικρά νερό ανά δευτερόλεπτο – παρότι ο κομήτης κινείται σε ένα ψυχρό περιβάλλον, πολύ μακριά από τον Ήλιο, σε απόσταση 583 εκατομμύρια χιλιόμετρα απ’ αυτόν.
Comet67P_MIRO_water_infographic_625Οι πρώτες παρατηρήσεις σχετικά με την ροή εξάτμισης υδρατμών από τον κομήτη έγιναν με το κατάλληλο όργανο που διαθέτει η Rosseta, το MIRO (Microwave Instrument for Rosetta Orbiter), στις 6 Ιουνίου, όταν το διαστημικό σκάφος απείχε περίπου 350 000 χιλιόμετρα από τον κομήτη.

Οι επιστήμονες της NASA γνώριζαν ότι θα ανιχνεύσουν υδρατμούς, όχι όμως τόσο νωρίς. Το νερό είναι ένα σημαντικό πτητικό συστατικό των κομητών, μαζί με το μονοξείδιο του άνθρακα, τη μεθανόλη και την αμμωνία.

Το επιστημονικό όργανο MIRO έχει σχεδιαστεί ώστε να προσδιορίσει την αφθονία του καθενός από αυτά τα συστατικά, προκειμένου να κατανοήσουμε τη φύση του πυρήνα του κομήτη και την διαδικασία της εξάτμισης.
Το διαστημικό σκάφος πραγματοποιώντας τους κατάλληλους ελιγμούς θα φτάσει σε απόσταση μόλις 100 χιλιομέτρων από τον πυρήνα του κομήτη στις 6 Αυγούστου.

Η εικόνα που ακολουθεί μας βοηθά να συνειδητοποιήσουμε το μέγεθος του κομήτη 67P/Churyumov-Gerasimenko:

esa-rosetta_how-big-is_comet_67P
sci.esa.int