Βίντεο: η ανακάλυψη των δακτυλίων αστεροειδούς

charicloΠριν από δυο εβδομάδες οι αστρονόμοι ανακοίνωσαν ότι ο αστεροειδής Χαρικλώ είναι το μικρότερο (μέχρι στιγμής) σώμα του ηλιακού μας συστήματος που διαθέτει δακτυλίους. Δακτυλίους διαθέτουν οι πλανήτες Κρόνος, Ουρανός, Δίας και ο Ποσειδώνας.

Ο αστεροειδής αυτός βρίσκεται μεταξύ των πλανητών Κρόνου και Ουρανού και ανήκει στην κατηγορία των λεγόμενων «Κενταύρων». Πήραν το όνομά τους από τους κενταύρους της ελληνικής μυθολογίας διότι θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι κατά το ένα μισό αστεροειδείς και κατά το άλλο μισό κομήτες. Οι τροχιές τους είναι ασταθείς εξαιτίας των εξωτερικών πλανητών και γι’ αυτό πιστεύεται ότι προέρχονται από την Ζώνη του Kuiper και μοιάζουν με κομήτες.

Η Χαρικλώ ανακαλύφθηκε το 1997 και πήρε το όνομα μιας νύμφης της ελληνικής μυθολογίας έχει διάμετρο 250 χιλιόμετρα και διαθέτει δυο δακτυλίους. Ο εσωτερικός έχει πλάτος επτά χιλιόμετρα, ο εξωτερικός δυο και χωρίζονται μεταξύ τους με ένα κενό πλάτους εννέσα χιλιομέτρων.

Στα βίντεο που ακολουθούν βλέπουμε πως οι αστρονόμοι ανακάλυψαν την ύπαρξη των δακτυλίων καταγράφοντας την απόκρυψη του φωτός ενός άστρου καθώς ο αστεροειδής περνούσε μπροστά από αυτό: