Που θα πέσει ο δορυφόρος Kosmos-1220;

Posted on 16/02/2014

(νεώτερη ενημέρωση 17-2-2014)
cosmosΟ ρωσικός δορυφόρος με το όνομα «Kosmos-1220» αναμένεται να χτυπήσει σήμερα τη Γη και οι πιθανότητες να πέσει σε κατοικημένη περιοχή δεν είναι μηδενικές.

Ο δορυφόρος εκτοξεύθηκε στις 4 Νοεμβρίου του 1980 και είναι ανενεργός από το 1982. Αναμένεται ότι θα εισέλθει ανεξέλεγκτα στη γήινη ατμόσφαιρα σήμερα Κυριακή 16 Φεβρουαρίου.

Παρακολουθήστε την πορεία του δορυφόρου κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα ή ΕΔΩ

Παρακολουθήστε σε πραγματικό χρόνο την πορεία του δορυφόρου κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα ή ΕΔΩ

Σύμφωνα με τους ειδικούς (αλλά και τους τζογαδόρους) μάλλον θα καταλήξει στον Ειρηνικό Ωκεανό.

Έτσι, η εταιρεία στοιχημάτων Ladbrokes προσφέρει τις εξής αποδόσεις σχετικά με την περιοχή πτώσης του δορυφόρου:
Ειρηνικός ωκεανός: 2/1
Βόρεια και νότια Αμερική: 3/1
Ρωσία: 4/1
Ασία: 5/1
Αυστραλία: 5/1
Ατλαντικός ωκεανός: 8/1
Ευρώπη: 10/1
(foxnews.com)

Ποιες είναι η πιθανότητες ο δορυφόρος να πέσει στο κεφάλι μας;

Asterix_Falling_Sky_01Σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έκανε ο Mark Matney, ένας επιστήμονα της NASA (με αφορμή την πτώση ενός άλλου δορυφόρου πριν από μερικά χρόνια),
οι πιθανότητες να χτυπήσουν τα συντρίμμια ενός δορυφόρου οποιονδήποτε από τους 7 δισεκατομμύρια ανθρώπους της Γης είναι 1 προς 3200,
ενώ οι πιθανότητες να χτυπήσει ειδικά εσένα … είναι 1 προς αρκετά τρισεκατομμύρια!

=============================================
(νεώτερη ενημέρωση 17-2-2014)
Μόσχα
Έχοντας ολοκληρώσει την αποστολή του, ο ανενεργός στρατιωτικός δορυφόρος Kosmos-1220 καταστράφηκε φλεγόμενος στην ατμόσφαιρα, ανακοίνωσαν αξιωματούχοι του ρωσικό υπουργείο Άμυνας. Σύμφωνα όμως με αστρονόμους στη Σαουδική Αραβία, όπου βιντεοσκοπήθηκε η μετεωρική κάθοδος του σοβιετικού δορυφόρου, μεγάλη μάζα συντριμμιών συνετρίβη στη θάλασσα.

Η ρωσική Διοίκηση Διαστήματος που παρακολουθούσε τις τελευταίες εβδομάδες τον Kosmos-1220, δεν μπορούσε να προβλέψει με ακρίβεια σε πια περιοχή θα καταστρεφόταν.

Μιλώντας στο ρωσικό πρακτορείο Itar-Tass, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Άμυνας Ντμίτρι Ζένιν δήλωσε ότι ο δορυφόρος καταστράφηκε φλεγόμενος στις 17.58 ώρα Μόσχας (15.58 ώρα Ελλάδας) την Κυριακή.

Στη Σαουδική Αραβία, όπου κυκλοφόρησε ένα βίντεο που φέρεται να δείχνει τον φλεγόμενο δορυφόρο, αστρονόμοι ανέφεραν στην εφημερίδα Sabq ότι ο Kosmos-1220 «έπεσε και συνετρίβη γύρω στις 04.40 [03.40 ώρα Ελλάδας] την Κυριακή.

Οι δηλώσεις των αστρονόμων ταιριάζουν εξάλλου με την προηγούμενη εκτίμηση της NASA για είσοδο του δορυφόρου στην ατμόσφαιρα γύρω στις 03.49 ώρα Ελλάδας.

Παραμένει άγνωστο πού οφείλεται η απόκλιση ανάμεσα στις ρωσικές εκτιμήσεις και τις εκτιμήσεις της ΝASA και των αστρονόμων στη Σαουδική Αραβία.

Σύμφωνα με τη NASA, ο Kosmos-1220 εκτοξεύτηκε το 1980 και ήταν μάλλον μεγάλος, με μάζα 4.150 κιλά.
news.in.gr