Βίντεο: νερό σε εξωγήινες ατμόσφαιρες

Χρησιμοποιώντας το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble της NASA, δύο ομάδες αστρονόμων ανακάλυψαν την ύπαρξη νερού στην ατμόσφαιρα πέντε εξωπλανητών.
Τα ονόματα των εξωπλανητών είναι  WASP-17b, HD209458b, WASP-12b, WASP-19b και XO-1b.

Για να προσδιοριστούν τα συστατικά της ατμόσφαιρας ενός εξωπλανήτη, όταν αυτός περνάει μπροστά από το άστρο του, οι αστρονόμοι εξετάζουν τα μήκη κύματος του φωτός που απορροφούνται από την ατμόσφαιρα του

Οι αστρονόμοι για να προσδιορίσουν την χημική σύσταση της ατμόσφαιρας ενός εξωπλανήτη, όταν αυτός περνάει μπροστά από το άστρο του, εξετάζουν τα μήκη κύματος του φωτός που απορροφούνται από την ατμόσφαιρά του. Τα μήκη κύματος που αντιστοιχούν στις γραμμές αυτές αποτελούν τις υπογραφές των χημικών ενώσεων της ατμόσφαιρας του εξωπλανήτη.
SPECTRUM1

SPECTRUM

Οι γραμμές απορρόφησης που εμφανίζονται όταν η ατμόσφαιρα του εξωπλανήτη περιέχει π.χ. νερό, διοξείδιο του άνθρακα ή μεθυλένιο

Οι εντάσεις «των υπογραφών σε νερό» ποικίλουν –  οι πλανήτες WASP-17b και HD209458b σύμφωνα με τα δεδομένα περιέχουν τις μεγαλύτερες ποσότητες νερού.

Το βίντεο που ακολουθεί μας εξηγεί με περισσότερες λεπτομέρειες πως οι αστρονόμοι ανακαλύπτουν την ύπαρξη πλανητικών συστημάτων που βρίσκονται έτη φωτός μακριά από τη Γη, καθώς επίσης και το πως μπορούν να προσδιορίζουν την χημική σύσταση της ατμόσφαιρας των εξωπλανητών.

www.nasa.gov