Μια συνέντευξη του Richard Feynman

richard-feynmanΟ Richard Feynman γεννήθηκε στις 11 Μαΐου (σαν σήμερα) 1918 στη Νέα Υόρκη. Μεγάλωσε μέσα σε μια φιλομαθή οικογένεια και έλαμψε με τους θριάμβους του στους μαθητικούς διαγωνισμούς πριν αρχίσει τις σπουδές στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης και ολοκληρώσει το διδακτορικό του στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον. Όταν ξεκίνησε την καριέρα του στο Πανεπιστήμιο Κορνέλ, είχε ήδη συμμετάσχει στο Σχέδιο Μανχάταν για την ατομική βόμβα και είχε δείξει στον κόσμο μια νέα —αξεπέραστη σε πρωτοτυπία και αποτελεσματικότητα— θεωρία για τα φυσικά φαινόμενα του μικρόκοσμου. Συνέχισε στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνιας, όπου και παρέμεινε μέχρι το θάνατό του στις 15 Φεβρουαρίου 1988.
Ο επιστήμονας Feynman δικαίωσε πλήρως τη φήμη του και το Νόμπελ Φυσικής που του απονεμήθηκε το 1965. Εκτός από μια νέα και πρωτοποριακή διατύπωση της κβαντομηχανικής, τα περίφημα διαγράμματα Feynman και τη θεωρία του για την αλληλεπίδραση ηλεκτρονίων και φωτός (Κβαντική Ηλεκτροδυναμική), ασχολήθηκε με το φαινόμενο της υπερρευστότητας του υγρού ηλίου, την κβαντική ερμηνεία της βαρύτητας, τη δομή και τις αλληλεπιδράσεις των στοιχειωδών σωματιδίων και τη θεωρία των υπολογιστών. Ήταν επίσης ο πρώτος που αντιλήφθηκε την ύπαρξη μηχανισμού στους αστέρες που οδηγεί σε μελανές οπές και, σε μια περίφημη ομιλία του, εισήγαγε την έννοια της μικροτεχνολογίας.

Οι τόμοι των "Lectures on Physics" του Feynman στην παραλία Μαλιμπού στην Καλιφόρνια. Μια εικόνα που σίγουρα θα άρεσε στον Richard Feynman ... http://www.flickr.com/photos/herosjourneymythology45surf/6872182997/in/photostream/

Οι τόμοι των «Lectures on Physics» του Feynman στην παραλία Μαλιμπού στην Καλιφόρνια. Μια εικόνα που σίγουρα θα άρεσε στον Richard Feynman … (www.flickr.com)

Όμως ο Feynman πέρασε στην ιστορία κυρίως ως δάσκαλος με γνωστότερες τις διαλέξεις γενικής φυσικής στις αρχές της δεκαετίας του ’60, ένα εγχείρημα σχεδιασμένο για προπτυχιακούς φοιτητές που όμως κατέληξε —εν αγνοία του διδάσκοντος— σε διαλέξεις για μεταπτυχιακούς και επαγγελματίες φυσικούς. Οι διαλέξεις έχουν εκδοθεί σε τρεις τόμους, και ήταν γνωστοί ως «τα κόκκινα βιβλία». Η επιτυχία των διαλέξεων αυτών και η δημοτικότητα του ίδιου ανάμεσα σε φοιτητές και συναδέλφους αποτέλεσε φαινόμενο, όπως αποτέλεσαν φαινόμενα η βαθιά πίστη του στην επιστήμη, η πολυσχιδής προσωπικότητά του, ο παράξενος αλλά χαρισματικός χαρακτήρας του και ακόμη οι περιπετειώδεις σχέσεις του με τις γυναίκες.
Λίγο πριν από το θάνατό του (15 Φεβρουαρίου 1988), μπροστά στο σοκαρισμένο αμερικανικό κοινό εξήγησε με ένα απλό πείραμα την αιτία της καταστροφής του διαστημικού λεωφορείου Τσάλενζερ το 1986.

Ακολουθεί μια συνέντευξη του Feynman, διάρκειας 37 λεπτών, που δόθηκε το 1973:

Κατηγορίες:ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΣΩΜΑΤΙΑ, ΦΥΣΙΚΗ

1 reply

1. κι άλλοι φανατικοί θαυμαστές των διαλέξεων του Φάινμαν: http://www.flickr.com/photos/herosjourneymythology45surf/6872152595/in/photostream/