Αυξήθηκε η σταθερά του Hubble …

Posted on 06/10/2012

… και μίκρυνε η ηλικία του σύμπαντος

Η παλιά και η νέα τιμή της σταθεράς σταθεράς του Hubble όπως υπολογίστηκε από την ομάδα της Wendy L. Freedman (http://arxiv.org/pdf/1208.3281v1.pdf)

Ο απλούστερος τρόπος υπολογισμού της ηλικίας του σύμπαντος γίνεται διαμέσου της σταθεράς του Hubble H, σύμφωνα με την εξίσωση

tσύμπαντος = 1/Η

η οποία προκύπτει χρησιμοποιώντας το νόμο του Hubble που περιγράφει τη διαστολή του σύμπαντος.

Διαβάστε για το νόμο του Χάμπλ (Hubble) ΕΔΩ και για το  πως υπολογίζεται η ηλικία του σύμπαντος ΕΔΩ

Σύμφωνα με τους αστρονόμους  Wendy Freedman et al του Παρατηρητηρίου του Ιδρύματος Κάρνεγκι της Ουάσιγκτον, στη σχετική δημοσίευσή τους στο περιοδικό «Astrophysical Journal», επαναπροσδιορίζεται η σταθερά του Hubble στην τιμή: 74,3± 2,1 km /s Mpc (χιλιόμετρα ανά δευτερόλεπτο ανά μεγαπαρσέκ – το Μpc ή μεγα-παρσέκ είναι μονάδα μήκους των αστρονόμων για την μέτρηση μεγάλων αποστάσεων στο σύμπαν: 1parsec=3,086 1016 m)

Η νέα τιμή βασίστηκε στις μετρήσεις του διαστημικού τηλεσκοπίου της NASA, Spitzer  και είναι εντυπωσιακή η μείωση του σφάλματος στο 3% .
Οι παρατηρήσεις του τηλεσκοπίου Spitzer στο υπέρυθρο φως επιτρέπει ακριβέστερες παρατηρήσεις των άστρων μεταβλητής λαμπρότητας, των Κηφείδων, που αποτελούν τους δείκτες των αποστάσεων του Σύμπαντος.

Διαβάστε: Κηφείδες, οι δείκτες των αποστάσεων του Σύμπαντος

Το Spitzer παρατήρησε δέκα Κηφείδες στο δικό μας γαλαξία και άλλους 80 στο γειτονικό γαλαξία Μέγα Νέφος του Μαγγελάνουκαι στις μετρήσεις αυτές βασίστηκε η νέα εκτίμηση της σταθεράς του Hubble.

Xρησιμοποιώντας την παλαιότερη τιμή της σταθεράς 72 km /s Mpc, στην εξίσωση

tσύμπαντος = 1/Η,

προκύπτει μια ηλικία σύμπαντος ίση με 13,6 δισεκατομμύρια χρόνια, ενώ η νέα τιμή 74,3 km /s Mpc δίνει μια μικρότερη ηλικία,  ίση με 13,2 δισεκατομμύρια χρόνια.