Νέος διαστημικός σταθμός πέρα από τη Σελήνη

Posted on 26/09/2012

Ο νέος σταθμός θα είναι «παρκαρισμένος» πίσω από τη Σελήνη σε ένα σημείο, όπου η αλληλεπίδραση των βαρυτικών δυνάμεων θα του επιτρέπουν να παραμένει εκεί σταθερά,υποδεχόμενος επανδρωμένες αποστολές για τον Άρη και άλλες περιοχές του ηλιακού μας συστήματος

Ο νέος διαστημικός σταθμός θα αποτελεί ορμητήριο και για την εξερεύνηση αστεροειδών

Ένα νέο φιλόδοξο σχέδιο στην προσπάθεια εξερεύνησης του ηλιακού μας συστήματος και την λεγόμενη «κατάκτηση του Διαστήματος» επεξεργάζεται η NASA. Πρόκειται για ένα νέο επανδρωμένο διαστημικό σταθμό που θα τοποθετηθεί στο διαστημικό χώρο που βρίσκεται πίσω από την αθέατη πλευρά της Σελήνης (στο σημείο Lagrange 2). Ο σταθμός αυτός θα έχει ως βασικό του ρόλο να λειτουργεί ως σημείο εκκίνησης επανδρωμένων αποστολών στον Άρη.

O Γάλλος μαθηματικός Josheph Louis de Lagrange, το 1772 απέδειξε ότι σε ένα σύστημα σωμάτων υπάρχουν σημεία όπου οι βαρυτικές και οι φυγόκεντρες δυνάμεις που ασκούνται μέσα στο σύστημα εξουδετερώνονται αμοιβαία.
Στην περίπτωση ενός πλανήτη που περιστρέφεται γύρω από ένα άστρο πολύ μεγαλύτερης μάζας υπάρχουν στην τροχιά του δυο σημεία Lagrange στα οποία αν τοποθετηθούν κάποια σώματα θα περιστρέφονται ευσταθώς.
Στο σχήμα που ακολουθεί βλέπουμε τα σημεία Lagrange του συστήματος Γης και Ήλιου. Στα σημεία L4 και L5 η ισορροπία είναι ευσταθής, ενώ στα άλλα τρία ασταθής.

Ο νέος σταθμός

Επισήμως δεν έχει γίνει ακόμη κάποια ανακοίνωση από την NASA αλλά έχουν αρχίσει να διαρρέουν λεπτομέρειες του σχεδίου. Ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη Γη σε απόσταση περίπου 400 χλμ έξω από τον πλανήτη μας. Ο νέος σταθμός θα βρίσκεται σε απόσταση περίπου 400 χιλιάδων χλμ από τη Γη.
Η αρχική ιδέα είναι ο σταθμός αυτός να βρίσκεται σε ένα σημείο όπου η εξισορρόπηση των δυνάμεων να του επιτρέπει να βρίσκεται μόνιμα «παρκαρισμένος» σε αυτό το συγκεκριμένο σημείο που θα μπορεί να λειτουργήσει ως ένα είδος «σκαλοπατιού» για επανδρωμένες αποστολές στον Άρη ή σε άλλες περιοχές του ηλιακού μας συστήματος.

Το σκέφτεται ο…Ομπάμα

Δημοσίευμα της εφημερίδας The Orlando Sentinel αναφέρει μάλιστα ότι πριν από λίγες εβδομάδες τα στελέχη της NASA ενημέρωσαν για την προοπτική αυτού του εγχειρήματος τον Λευκό Οίκο. Βέβαια η δημιουργία και συντήρηση ενός τέτοιου διαστημικού σταθμού απαιτεί τεράστια κεφάλαια, μόνο η κατασκευή και εγκατάσταση του σταθμού στο Διάστημα εκτιμάται ότι θα κοστίσει περισσότερα από δέκα δις δολάρια.
Με δεδομένη την κακή κατάσταση της αμερικανικής οικονομίας σε συνδυασμό με την παγκόσμια οικονομική συγκυρία θεωρείται δύσκολο να υπάρξει σύντομα κάποια απόφαση που να δίνει το πράσινο φως στην NASA για να ξεκινήσει την κατασκευή του νέου διαστημικού σταθμού.

tovima.gr – orlandosentinel.com