Υπήρχε και 5ος αέριος πλανήτης στο ηλιακό μας σύστημα;

Οι αέριοι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος είναι ο Κρόνος, ο Δίας, ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι στο παρελθόν υπήρχε και πέμπτος αέριος πλανήτης. Σε μια νέα εργασία  ο  David Nesvorny, από το ινστιτούτο  ερευνών του Κολοράντο, χρησιμοποιώντας διαφορετικές προσομοιώσεις σε υπολογιστή, διερεύνησε την εικόνα του ηλιακού μας συστήματος πριν από 4 δισεκατομμύρια χρόνια.
Αυτό που ανακάλυψε ήταν ότι οι τροχιές των πλανητών ήταν διαφορετικές από τις τωρινές.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι εκτός από τους Κρόνο, Δία, Ουρανό και Ποσειδώνα στο ηλιακό μας σύστημα υπήρχε και 5ος αέριος πλανήτης

Όμως μετά από μια σειρά δοκιμών είδε ότι το ηλιακό μας σύστημα δεν θα μπορούσε να έχει την σημερινή του μορφή αν δεν υπήρχε και ένας 5ος πλανήτης.

Σύμφωνα με τον David Nesvorny: Μερικά από τα καλύτερα αποτελέσματα επιτυγχάνονται όταν και αν υποτεθεί ότι το ηλιακό σύστημα είχε αρχικά πέντε γιγάντιους πλανήτες. H μάζα του πέμπτου πλανήτη ήταν συγκρίσιμη με εκείνη του Ουρανού και του Ποσειδώνα. Όμως δεν μπόρεσε να παραμείνει σε τροχιά γύρω από τον ήλιο. Η μοίρα του ήταν να εκτιναχθεί στο διάστημα εξαιτίας της βαρύτητας του Δία.
Η πιθανότητα αυτή ενισχύεται και από την πρόσφατη ανακάλυψη ότι η διαφυγή πλανητών από τα ηλιακά τους συστήματα είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο (Διαβάστε το σχετικό άρθρο: Οι ελεύθερα περιπλανώμενοι πλανήτες είναι περισσότεροι από τα άστρα)