26 Ιουλίου 1971, Απόλλων 15

Posted on 26/07/2011

O αστροναύτης Jim Irwin προετοιμάζει το διαστημικό όχημα για την εξερεύνηση της σεληνιακής περιοχής. Πριν από 45 χρόνια!

(νεώτερη ενημέρωση 26/7/2016)

Η εκτόξευση προς τη Σελήνη της αποστολής Apollo 15 έγινε πριν από 45 χρόνια, στις 26 Ιουλίου 1971.

Ήταν η πρώτη της σειράς των «αποστολών J» στη Σελήνη που σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια, αλλά και μεγαλύτερη κινητικότητα στην επιφάνεια του φεγγαριού.

Αστροναύτες του Apollo 15 ήταν οι David R. Scott, Alfred M. Worden και James B. Irwin. Για πρώτη φορά μεταφέρθηκε και χρησιμοποιήθηκε όχημα στην επιφάνεια της Σελήνης.

Οι αποστολή ολοκλήρωσε με επιτυχία όλους τους στόχους της (μελέτη της σεληνιακού περιβάλλοντος με μεγάλη λεπτομέρεια χρησιμοποιώντας πανοραμική κάμερα, ανιχνευτή ακτινοβολίας γάμμα, φασματογράφο μάζας κ.α., αλλά και την τοποθέτηση ενός υπο-δορυφόρου σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη για τη μελέτη του μαγνητικού και βαρυτικού πεδίου της Σελήνης και του πλάσματος και των σωματιδίων).

Το Apollo 15 επέστρεψε στη Γη στις 7 Αυγούστου 1971.

Η αποστολή Απόλλων 15 επισκιάστηκε από τα γραμματόσημα (!!) που μετέφεραν στη Σελήνη οι αστροναύτες, τα οποία πούλησαν αργότερα, χωρίς την έγκριση της NASA, μια πράξη για την οποία τιμωρήθηκαν.

apollo-15-image-1