Παρακολουθώντας τη γέννηση των πλανητών

Πλανητικά συστήματα σαν το δικό μας ξεκινούν σαν μια δίνη αερίων και συμπυκνωμένης σκόνης, σε έναν δίσκο γύρω από ένα εκκολαπτόμενο άστρο. Καθώς η βαρύτητα του άστρου παρασύρει αυτό το υλικό, ξεχωριστές συγκεντρώσεις ύλης αρχίζουν να παίρνουν μορφή και η δική τους βαρύτητα συγκεντρώνει περισσότερη σκόνη σχηματίζοντας τους πλανήτες.
Αστρονόμοι του Ινστιτούτου Max Planck στη Χαϊδελβέργη της Γερμανία, φωτογράφισαν λεπτομερή πλάνα ενός πλανητικού δίσκου που δημιουργείται. Οι εικόνες αυτές θα μπορούσαν να μας διαφωτίσουν σχετικά με τη γένεση του δικού μας ηλιακού συστήματος.
Ο δίσκος που απεικονίζεται στην παραπάνω εικόνα περιβάλλει ένα νέο άστρο σε απόσταση 450 έτών φωτός από μας. Στο εσωτερικό του δίσκου βλέπουμε ένα φωτεινό λευκό τόξο ως ένα κενό στον δίσκο. Αυτό το ελλειπτικό κενό φαίνεται στην μια πλευρά, αποδεικνύοντας ότι δημιουργήθηκε από νέους πλανήτες που καθώς περιστρέφονται γύρω από το άστρο παρασύρουν την ύλη.
newscientist.com – iopscience.iop.org