Πόση σκοτεινή ύλη χρειάζεται για να σχηματιστεί ένας γαλαξίας;

Η παραπάνω εικόνα προέρχεται από το διαστημικό τηλεσκόπιο υπερύθρων Hershel. Η περιοχή του ουρανού που βλέπουμε ονομάζεται «τρύπα του Lockman» και βρίσκεται στον αστερισμό της Μεγάλης Άρκτου.
Τα χρώματα τοποθετήθηκαν εκ υστέρων και αντιστοιχούν σε μήκη κύματος της υπέρυθρης περιοχής του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος.
‘Ολες οι μικρές κουκίδες είναι μακρινοί γαλαξίες. Μελετώντας αυτό το μοτίβο  που είναι γνωστό και ως κοσμικό υπόβαθρο υπερύθρων, οι αστρονόμοι κατάφεραν να υπολογίσουν πόση σκοτεινή ύλη – μια αόρατη ουσία που διαποτίζει το σύμπαν – απαιτείται για να δημιουργηθεί ένας γαλαξίας. Σύμφωνα με την επεξεργασία των δεδομένων από το Hershel, οι αστρονόμοι διαπίστωσαν ότι για να σχηματιστούν οι γαλαξίες χρειάζονται λιγότερη σκοτεινή ύλη απ’ ότι πίστευαν στο παρελθόν.

Στις εικόνες του Herschel υπάρχουν τόσοι πολλοί γαλαξίες που οι θέσεις τους επικαλύπτονται δημιουργώντας την «ομίχλη» του κοσμικού υποβάθρου υπέρυθρης ακτινοβολίας. Οι γαλαξίες δεν κατανέμονται τυχαία αλλά ακολουθούν την κατανομή της σκοτεινής ύλης και έτσι στην εικόνα υπερύθρων εμφανίζονται διακριτά φωτεινά  και σκοτεινά μπαλώματα.

Κατηγορίες:ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ, ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΥΛΗ