Βίντεο: ο αστεροειδής 2012 DA14 προσπερνά τη Γη

Δημοσιεύθηκε την 17/02/2013

asteroid-620xΤην Παρασκευή 15-2-2013, στις 2:25 μ.μ. EST (19:25 GMT), ο διαμέτρου 50 μέτρων αστεροειδής 2012 DA14 πέρασε πολύ κοντά από τη Γη(27,700 χιλιόμετρα) , μέσα από την τροχιά της Σελήνης, αλλά και μέσα από τις τροχιές γεωσύγχρονων δορυφόρων. Αν ο αστεροειδής αυτός χτυπούσε τη Γη θα μπορούσε να καταστρέψει μια μεγάλη πόλη ή αν έπεφτε σε ωκεανό να δημιουργήσει ένα επικίνδυνο τσουνάμι. Παρά το γεγονός ότι ο εντοπισμός και η συνεχής παρακολούθηση τέτοιων δυνητικά επικίνδυνων αστεροειδών αποτελεί πρωταρχικό μέλημα της σύγχρονης αστρονομίας, αυτά τα μικρά αστρικά αντικείμενα από πετρώματα και πάγο, είναι δύσκολο να εντοπιστούν και μόνο ένα μικρό ποσοστό τους έχει βρεθεί μέχρι τώρα. Ακόμη πιο δύσκολο είναι να εντοπιστούν όταν το μέγεθός τους είναι μικρότερο από τον αστεροειδή 2012 DA14, όπως οι μετεωρίτες που έπεσαν στην Ρωσία την ίδια μέρα (όπως επίσης και στην Καλιφόρνια). Ο αστεροειδής DA14 ανακαλύφθηκε πέρυσι, εντελώς τυχαία, από μια ομάδα ερασιτεχνών αστρονόμων.

Στη συνέχεια ακολουθεί το όχι τόσο ακριβές, αλλά ενδιαφέρον animation για τον αστεροειδή 2012 DA14, που δημιούργησε ο Mikko Suominen, ένας δημοσιογράφος από τη Φινλανδία που ασχολείται με επιστημονικά θέματα